• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Безпека в Інтернеті

Наказ №25 від 24 лютого 2021 року про проведення в закладі освіти заходів щодо безпечного використання мережі Інтернет.

Microsoft Word логотип значок, слово клипарт, конвертер иконок, иконки фитнес PNG и вектор пнг для бесплатной загрузки

План проведення заходів у рамках місячника «Безпечного Інтернету» з 01 по 26 березня 2021 року

Дата проведення

Зміст роботи

Відповідальний

01.03.2021

Виховна година з елементами тренінгу «Життя – це щастя»

Класний керівник 10 класу Оксана Лісовська

02.03.2021

Кіберквест «Інтернетбезпека»

Класний керівник 11 класу Олена Демченко

04.03.2021

Рейд по класам «Як не стати жертвою злочинців в соціальних мережах»

Класний керівник 9 класу Ірина Сімбірьова

Урок-бесіда «Безпечний Інтернет та соціальні мережі»

Класний керівник 4 класу Вероніка Ярова

Заняття з елементами тренінгу на тему «Я вмію безпечно користуватися Інтернетом» (11 клас)

Шкільний психолог Анастасія Брайченко

Інформаційна хвилинка «Правова абетка: Мова ненависті в Інтернеті»

Класний керівник 6 класу Ганна Куц

05.03.2021

Онлайн відео-лекція «Кіберзахищеність дітей - відповідальність батьків»

Вчитель інформатики Ірина Сімбірьова

Бесіда "Таємниці Інтернету"

Класний керівник 2 класу Олена Пономаренко

Виховна година «Безпека в Інтернеті - це важливо!»

Класний керівник 3 класу Анастасія Брайченко

Кінолекторій «Безпечне користування Інтернетом»

Класний керівник 5 класу Любов Зарапіна

09.03.2021

Урок-обговорення "Спілкування через Інтернет: чого від нього чекати і як з ним поводитися"

Класний керівник 8 класу Олена Муженко

10.03.2021

Заняття з елементами тренінгу на тему «Я вмію безпечно користуватися Інтернетом» (9 клас)

Шкільний психолог Анастасія Брайченко

11.03.2021

Онлайн – конференція для батьків 5-7 класів «Ознаки Інтернет залежності»

Вчитель інформатики Анна Шаповалова

Презентація для учнів «Безпечний Інтернет»

Класний керівник 1 класу Вікторія Хмельнюк

17.03.2021

Заняття з елементами тренінгу на тему «Я вмію безпечно користуватися Інтернетом» (10 клас).

Шкільний психолог Анастасія Брайченко

24.03.2021

Онлайн – конференція для батьків 8-11 класів «Мобільне шахрайство»

Вчитель інформатики Анна Шаповалова

26.03.2021

Година спілкування з учнями 10-11 класів «Темний бік Інтернету. Смертельні ігри, в які граються діти»

Вчитель інформатики Анна Шаповалова

Протягом місяця

Розробити пам’ятку для батьків та дітей «Безпечний Інтернет: як захистити дітей від кібербулінгу» та

«Безпечний Інтернет: як уникнути неприємностей у мережі»;

Вчитель інформатики Анна Шаповалова

Протягом місяця

Організувати конкурс малюнків «Користуйся Інтернетом безпечно!» (1-4 класи)

Створити виставку плакатів «Я і Інтернет» (5-11 класи)

Вчитель початкових класів Вероніка Ярова

Вчитель інформатики Ірина Сімбірьова

Протягом місяця

Перегляд онлайн-серіалу для батьків «Безпека дітей в Інтернеті»

Вчитель інформатики Ірина Сімбірьова

Корисні посилання:

БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ТА ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ – ВАЖЛИВЕ ЗАВДАННЯ ДЛЯ МІНІСТЕРСТВА

БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ

З кожним роком все більше українських дітей користується Інтернетом у повсякденному житті. Інтернет надає дітям та молоді неймовірні можливості для здійснення відкриттів, спілкування й творчості. Проте Інтернет містить величезну кількість небезпечної інформації. Не кожна дитина в Україні володіє достатнім рівнем знань щодо існуючих ризиків в цифровому середовищі та навичками безпечного використання мережі Інтернет.

/Files/images/0-02-0a-8ed25ef5ef91f5db2899e080e1ea87ef4376d40e510f7c45966842322a0a65ba_2dc21507.jpgВ 10 класі був проведений тренінг "Життя - це щастя", де було розкрито значення і цінність життя людини, формували вміння бачити в життєвих негараздах лише тимчасові труднощі і бажання долати їх. Підвищили здатність учнів до позитивного ставлення до себе та до життя.

/Files/images/0-02-0a-cc36e94874c5292c7a581f4d6f111cc30e59cb6a3b8c0bc4c94c8390abda7fab_de5338e6.jpg

Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять все більше часу в Інтернеті.

Поради для комунікації батьків з дитиною, щодо безпечної поведінки в цифровому середовищі:

1. говорити з дитиною про безпеку в Інтернеті та допомагати розвивати критичне мислення, вчити робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати. Проста заборона використання ґаджетів може призвести до втрати довіри дитини до дорослого та приховування нею своїх захоплень. Найперше варто говорити, пояснювати, формувати культуру використання Інтернету в повсякденному житті;

2. будувати відкриті та довірливі стосунки з дитиною щодо використання технологій: підтримувати спілкування, давати поради. Дитина має знати, що дорослий поруч і готовий допомогти;

3. разом з дитиною переглядати матеріали на її улюблених веб-сайтах та грати в її улюблені Інтернет-ігри. Це допоможе краще зрозуміти інтереси дитини, її захоплення та причини такого вибору. Також це може стати приводом для невимушеного початку розмови про безпеку в Інтернеті;

4. формувати корисні звички використання ґаджетів та цифрового середовища, розвивати цифрові, соціальні й емоційні навички, такі як: повага, емпатія, критичне мислення, відповідальна поведінка та психологічна стійкість;

5. підвищувати самооцінку дитини, дозволяти дитині самостійно робити вибір і бути відповідальним за нього, вчити моделям поведінки із негативним досвідом в Інтернеті;

6. заохочувати користуватись ґаджетами в зонах видимості дорослих. Це допоможе тримати під контролем, з ким ваша дитина контактує в Інтернеті через телефон, планшет, смарт-телевізор, ігрову приставку та інші пристрої, підключені до Інтернету; встановлювати часові межі користування ґаджетами, щоб балансувати час, проведений в режимі онлайн та флайн;

7. контролювати додатки, ігри, веб-сайти та соціальні мережі, якими користується дитина, та їх відповідність віку дитини;

8. вчитись встановлювати на ґаджети дитини батьківський контроль, вимикати можливість спілкування або обміну повідомленнями в онлайн-чатах та функцію «поділитися розташуванням» у налаштуваннях додатків чи ігор, оскільки це може наразити дитину на небезпеку у вигляді небажаного контакту чи розкрити її фізичне місце розташування;

9. перевіряти налаштування приватності в іграх та соціальних мережах, якими користується дитина, наявності в її профілі ввімкнених налаштувань приватності. Обмежити коло осіб, які можуть контактувати з дитиною та просити дитину радитись, перш ніж додавати нових друзів;

10. використовувати доступні технології для налаштування батьківського контролю на пристроях, які можуть обмежувати шкідливий контент, контролювати дії дитини та обмежувати чи блокувати час користування підключеними до Інтернету пристроями або окремі функції (наприклад, камери, покупки через мобільні додатки);

11. бути уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки, режиму сну та апетиту. Спостерігати, як дитина будує контакти зі світом: якщо більше сидить у ґаджетах, замкнута й не може описати свій стан; не знаходить слова, щоби розповісти про свої почуття та проведений день; якщо наживо не спілкується, не ходить у гості, не ходять в гості до неї; слухає депресивну, параноїдальну музику; має відсторонений погляд, апатію, дитина млява, має поганий апетит, не має інтересу в очах – у такому разі треба звертатися до фахівців і знати, куди звернутися за додатковою порадою та підтримкою, а також повідомляти дитині, куди вона може у разі потреби звернутись по допомогу. Важливо рахуватися з почуттями підлітка і не заперечувати їх, треба легалізувати ці почуття і дати дитині зрозуміти, що її приймають і про це можна говорити у родині.

Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:

1) Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини (Пн. – Пт. з 12:00 до 16:00):

Ø 0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних);

Ø 16 111 (безкоштовно з мобільних).

2) Онлайн консультація для підлітків в Teenergizer.

3) Чат-бот у Telegram і Viber допоможе дізнатись, куди звертатись за допомогою.

У разі виявлення, що дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства чи експлуатації, вербування чи маніпуляцій в цифровому просторі, варто одразу звернутись до Національної поліції України та надіслати повідомлення про правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України за посиланням (цілодобово).

Пам'ятка
Основні правила безпечної роботи в інтернеті, про які варто сказати дітям

  • Не давайте нікому своїх паролів.
  • Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.
  • Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.
  • Повідомляйте про ситуації в інтернеті, які вас непокоять (погрози, файли певного місту, пропозиції).
  • Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайні.
  • Не діліться своїми фото з незнайомцями.
  • Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).
  • Не викладайте фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR-код.
  • Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.
  • Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.
  • Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).
  • Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.

За матеріалами редакції журналу «На Урок»
Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України

/Files/images/0-02-05-890119d0b84bddfe7eb104779fe3fb120a81ac3fd46489f6f68e0383ec829439_1bf5cb5.jpgПереглянувши відео, учні 5-го класу засвоїли основні правила користування Інтернетом і соцільними мережами. Дізнались про переваги і недоліки спілкування в соціальних мережах.

Дослідили позитивні і негативні сторони всесвітньої комп'ютерної мережі. Можливі ризики, які очікують нас в Інтернеті.Визначили фізіологічні та психологічні симптоми інтернет-залежності у дітей та підлітків, а також показали відомі соцмережі в грі "Пантоміма".

/Files/images/0-02-05-124f1b434410395558c0ab1f3d7e7bf436a6111e166de44506c7bd10b56717ad_4e743ad0.jpg

Зараз в Україні майже 22 млн користувачів інтернету, питання безпеки в мережі більш ніж актуальне. У цьому контексті турбота про дітей набуває більших масштабів. Якщо раніше треба було говорити з дітьми про їх безпеку поза домом тощо, то вже давно має сенс застерігати їх від негараздів під час перебування в інтернеті.

У 2 класі була проведена бесіда "Таємниці інтернету" . Де учні дізналися, як себе поводити на просторах інтернету. Склали та записали правила поведінки в соцмережах. З'ясували, які таємниці містить інтернет. Переглянули мультфільм Фіксики Інтернет.

/Files/images/nternet/IMG-268d06055c0225c90b13b6d16be40a8c-V (1).jpg

/Files/images/nternet/IMG-2f13f1b1a78bfa7594ee3fa8701735e7-V.jpg

/Files/images/nternet/IMG-7afb62272e2ce55f51f141526256d843-V.jpg

Учні 9 класу провели рейд по класам та розповіли молодшим товаришам правила безпечного користування мережею Інтернет та запропонували до перегляду відео "Основні правила безпечної роботи в інтернеті"

/Files/images/nternet/IMG_20210309_114012.jpg/Files/images/nternet/IMG_20210309_115456.jpg

/Files/images/nternet/IMG-4a7a07de976f2bffe87ca870fee058ed-V.jpg/Files/images/nternet/IMG_20210309_114244.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 52

Коментарi