Методичне об`єднання класних керівників працювало над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах. Перед нами постає завдання: виховати громадянина – патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її .
Робота методичного об’єднання класних керівників спрямована на формування умінь вчителів плідно працювати з учнями, враховуючи інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання.
Однією з основних проблем у виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на правовий аспект у вихованні учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини.
Методичну роботу з педагогами сконцентровано на вирішенні проблемного питання: вивчення історії рідного краю, ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування в учнів кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності, та навчально-виховному процесі в школі.
Протягом 2019-2020 н.р. члени МО класних керівників працювали над реалізацією виховної проблеми: «Формування мобільної та виховання соціально-адаптованої особистості через співпрацю педагогів і батьків в особистісно-орієнтованому вихованні».
Згідно з принципами і положеннями нормативних і директивних документів про освіту, відповідно до структури методичної роботи в закладі, методична робота в 2019-2020 навчальному році була спрямована на розвиток творчої особистості вчителя та учня, створенням сприятливих умов для успішної соціалазації у навчально-виховному процесі.
Робота класних керівників відповідає вимогам:
- Закону України «Про освіту»;
- Закону України «Про Загальну середню освіту»;
- Положення про спеціальну загальноосвітню школу;
- Посадових обов’язків класних керівників;
- Наказу МОН МС України від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
- Концепції національно-патріотичного виховання молоді, затвердженої спільним наказом Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту,
- Наказу МОН від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».
За 2019-2020 навчальний рік було проведено 6 засідання МО, на яких було розглянуто питання планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, проводилось анкетування класних керівників з метою з’ясування труднощів у роботі. Розглядались педагогічні ідеї щодо підвищення позитивної мотивації учнів до навчальної діяльності та профілактики безпричинних пропусків уроків, проводилася робота щодо формування виховних систем класів і їх оформлення, вивчалися новинки педагогічної літератури та передовий педагогічний досвід.
У 2019-2020 н.р. учителі, які атестувалися презентували власний досвід в рамках шкільного МО класних керівників, дали відкриті виховні години – ЗарапінаЛ.В, Шаповалова А.Ю. проводили тематичні виховні заходи.
Впродовж 2019-2020 н.р. всі класні колективи приймали активну участь у житті школи згідно виховного плану роботи школи на 2019-2020 н.р. 1 вересня проведено свято Першого дзвоника.
Обов’язковим є щорічне проведення змагань фізкультурно-патріотичне свято «Козацькі перегони» до Дня захисника України, організоване і проведено вчителем фізичного виховання Кривушко С.С., педагогом організатором Брайченко А.І, спільно з класними керівниками. В якому прийняли участь команди всіх класів і проявили себе активними та згуртованими.
До Дня Миру учні 1-11 класів разом з класними керівниками взяли участь у конкурсі малюнка на асфальті «Нам потрібне мирне небо…» . Щорічно в нашій школі проводяться свято до Дня працівників освіти «Спасибі Вам,за працю вчительську святу…»
Класним керівником 9 класу Переверзєвою О.В. підготовлено і проведено літературно-музична композиція «Збережемо пам’ять про подвиг» до Дня визволення України від німецько-фашистських загарбників. Всі класні керівники взяли участь у проведенні усного журналу «Мужай, прекрасна наша мово» до Дня української писемності.
Класний керівник 4-го класу Хмельнюк В.В. разом з класним керівником 5-го класу Куц Г.І. організували поїздку до обласної філармоні на новорічне свято «Зимова казка в кожен дім».
Також в межах місячників проводилися тематичні тижні, на яких класні керівники проводили різноманітні заходи, конкурси, лекції, бесіди виготовляли стінгазети.
З 12 березня 2020 року класні керівники продовжили свою роботу он-лайн у зв’язку з карантином, який впровадили на свій території України. Презентації та виховні матеріали викладали на власному блозі, проводили класні години в додатку Zoom, а також активно спілкувались в мобільному додатку Viber.
Усі відкриті уроки були цікавими та пізнавальними, що дали змогу вчителям обмінятися досвідом роботи та продемонструвати свої форми і методи роботи з дітьми.
У новому навчальному році шкільне МО ставить такі завдання:
1. Стежити за новинками в педагогічній літературі, вивчати їх і впроваджувати в своїй роботі.
2. Приділяти більшу увагу проблемам молодих класних керівників, їх адаптації до шкільного життя.
3. Посилити індивідуальну роботу з дітьми, схильними до правопорушень.
4. Приділяти особливу увагу організації роботи з обдарованими дітьми. Працювати над створенням оптимальних умов для розвитку обдарованих дітей, забезпечення їх самореалізації.
5. Залучати батьків до активної участі в організації і проведенні позакласних заходів.
6. Працювати над вдосконаленням та розвитком системи учнівського самоврядування.
7. Формувати життєтворчу юну особистість шляхом впровадження основних принципів особистісно-орієнтованої освіти.
8. Висвітлювати свої досягнення з виховної роботи на шкільному сайті та власному блозі.
У наступному навчальному році продовжити роботу над реалізацією проблеми : «Формування мобільної та виховання соціально-адаптованої особистості через співпрацю педагогів і батьків в особистісно-орієнтованому вихованні»
№ | Заходи | Відповідальний | Терміни |
1. | Тема: Методичне забезпечення початку 2020-2021 навчального року. Питання для обговорення: 1) Аналіз виховної роботи ШМО за 2019-2020 навчальний рік. Здобутки та недоліки. 2) Навчання в умовах карантину. Організація освітнього процесу 1-го вересня. 3) Визначення основних напрямків методичної та виховної роботи на 2020-2021 навчальний рік у вимірах Нової української школи. 4) Обговорення і схвалення планів виховної роботи класних керівників 5) Рекомендації щодо складання соціального паспорту класу. 6) Про організацію роботи з батьками протягом навчального року. 7) Про організацію та проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів. | Голова методичної ради Перерва Ю.І. Керівник ШМО Шаповалова А.Ю. Педагог-організатор Бобко А.С. | серпень |
2. | Тема: Формування духовно-патріотичної компетентності учнівської молоді. Питання до обговорення. 1) Про стан відвідування учнів школи 2) Бібліотечний огляд літератури для батьків з патріотичного виховання дітей та молоді у сім’ї «Читаємо про Україну разом з дітьми». 3) Доповідь на тему: «Формування національно-культурної ідентичності учнівської молоді засобами образотворчого та декоративно-вжиткового мистецтва» «Формування громадянина-патріота в середовищі активного навчання» «Національно-патріотичне та духовне виховання учнів засобами краєзнавчої, екскурсійної та науково-пошукової діяльності» 4) Рекомендації з питань надання психологічної допомого та соціального супроводу сімей учасників АТО 5) Круглий стіл «Патріотизм – один із найсуттєвіших показників моральності людини». | Класні керівники Бібліотекар Матвієнко Л.І. Куц Г.І. Лісовська О.В. Пономаренко О.В. Психолог Брайченко А.І. Сімбірьова І.В. | жовтень |
3. | Тема: «Основні чинники проявів булінгу щодо дітей та молоді» Питання до обговорення 1) Превентивне виховання: проблеми, пошуки, перспективи. 2) Виступ на тему: «Гуманізація навчально-виховного процесу як один з напрямків подолання булінгу в учнівському середовищі» «Профілактика болінгу та кібербулінгу в учнівському середовищі». «З чого почати боротьбу з булінгом у школі?» 3) Діагностика рівня сформованості учнівських колективів: Анкетування учасників освітнього процесу. Спостереження за міжособистісною поведінкою учнів на уроках та в позаурочний час. Діагностування мікроклімату в класних колективах «Я і мій клас». 4) Створення пам’ятки-поради для батьків «Ознаки того, що дитину цькують у школі». 5) Організація роботи «Скриньки довіри» | Ярова В.Ю. Зарапіна Л.В. Муженко О.І. Демченко О.А. Класні керівники Психолог Брайченко А.І. | Грудень |
4. | Тема: «Я – громадянин правової держави. Закон обов’язковий для всіх. Протидія торгівлі людьми». Питання до обговорення: 1) Концепція правового виховання та правової освіти; 2) Проблема торгівлі людьми, основними способами втягнення дітей в торгівлю людьми, як уникнути цієї проблеми. 3) Лекція на тему: «Механізми захисту прав людини» «Діти. Злочин. Покарання» 4) Обмін досвідом між класними керівниками: Принцип національної спрямованості виховання, який передбачає формування у молоді національної свідомості; Протидія торгівлі людьми, реалії нашого часу. 5) Створення буклету для учнів «Загальні правила безпечного працевлаштування за кордоном» | Хмельнюк В.В. Лісовська О.В. Брайченко А.І. Шаповалова А.Ю. Куц Г.І. Сімбірьва І.В. Класні керівники | Березень |
5. | Тема: Підсумки роботи методичного об’єднання класних керівників за 2020-2021 навчальний рік Питання до обговорення: 1. Вивчення та узагальнення досвіду класних керівників. Методична скарбничка класного керівника «Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.» 2. Звіт класних керівників про проведену роботу 3. Проведення анкетування серед класних керівників щодо подальшої роботи ШМО класних керівників в наступному навчальному році 4. Індивідуальні консультації | Керівник ШМО Шаповалова А.Ю. Колектив ШМО класних керівників | Червень |
№ п/п | Прізвище та ім'я | Форма проведення та назва заходу |
1. | Хмельнюк Вікторія Володимирівна | Година спілкування "Про режим дня учнів ЗСО" |
2. | Пономаренко Олена Володимирівна | Виховна година "Школярі за здорове майбутнє" |
3. | Брайченко Анастасія Іванівна | Бесіда "Курс на здоровий спосіб життя" |
4. | Ярова Вероніка Юріївна | Інформаційна хвилинка "Особиста гігієна і здоров’я", |
5. | Зарапіна Любов Василівна | · Виховна година "Закалювання як спосіб збереження здоров’я" |
6. | Куц Ганна Іванівна | Година спілкування "Що впливає на здоров’я підлітків" |
7. | Шаповалова Анна Юріїівна | Класна година "День без паління" |
8. | Муженко Олена Іванівна | Бесіда "Алкоголь та його наслідки" |
9. | Сімбірьова Ірина Вікторівна | Лекція "Про шкоду для здоров’я наркотиків, токсинів" |
10. | Лісовська Оксана Василівна | Круглий стіл "Алкоголь, куріння та репродуктивне здоров’я" |
11. | Демченко Олена Анатоліївна | Конференція "Заміни цигарку на цукерку" |
Протокол №1
засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів
Івано-Благодатненського НВК І-ІІІ ступенів
від 27.08.2020 р
Присутні: 11 членів методичного об’єднання, голова методичної ради Перерва Ю.І., директор Назаренко Р.М., керівник гуртка Прокопчук Т.О., педагог-організатор Бобко А.С.
Порядок денний
1. Аналіз роботи ШМО за попередній навчальний рік та визначення напрямків роботи на 2020-2021 навчальний рік.
2. Основні напрямки виховної роботи згідно навчально – методичної проблеми школи.
3. Опрацювання нормативних документів: «Інформаційні матеріали щодо створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок у 2020/2021 н. р.»
4. Обговорення і схвалення планів виховної роботи класних керівників.
5. Про розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів, залучення дітей до діяльності гуртків та секцій за інтересами
6. Затвердження графіка проведення відкритих виховних заходів.
1 питання
Слухали: Голову м/о Шаповалову А.Ю., яка ознайомила присутніх з планом роботи м/о на 2020-2021 н.р, провела анкетування серед класних керівників для визначення їхніх потреб у веденні документації класного керівника.
Ухвалили:
1. План роботи методичного об’днання на 2020-2021 н.р. затвердити.
2 питання.
Слухали: Бобко А.С., яка ознайомила з планом загальношкільних заходів на І семестр 2020-2021 н.р. в умовах адаптивного карантину
Ухвалили:
2. Усі загальношкільні заходи проводити згідно плану і дотримання протии епідеміологічних заходів.
3 питання.
Слухали: керівника МО Шаповалову А.Ю.. про планування виховної роботи класними керівниками (вимоги до плану та визначення основних питань виховної діяльності). Детально обговорили перелік заходів в кожному класі з метою профілактики правопорушень та збереження життя та здоров’я учнів школи.
Ухвалили:
4. Класним керівникам опрацювати документи щодо організації роботи
класного керівника та користуватися ними.
5. Оформити папки класного керівника відповідно до вимог.
Секретар Л.В. Зарапіна
Керівник м/о: А.Ю.Шаповалова.
Протокол №2
засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів
Івано-Благодатненського НВК І-ІІІ ступенів
від 28.10.2020 р
Присутні: 11 членів методичного об’єднання, голова методичної ради Перерва Ю.І., практичний психолог Брайченко А.І.
Порядок денний
Питання до обговорення.
1) Доповідь на тему:
ü «Формування національно-культурної ідентичності учнівської молоді засобами образотворчого та декоративно-вжиткового мистецтва»
ü «Формування громадянина-патріота в середовищі активного навчання»
ü «Національно-патріотичне та духовне виховання учнів засобами краєзнавчої, екскурсійної та науково-пошукової діяльності»
2) Обмін досвідом між класними керівниками:
ü «Педагогічні особливості формування в учнів патріотичного виховання. Заходи щодо патріотичного виховання. (з досвіду роботи)
ü «Сучасні інноваційні підходи до виховання патріотизму та національної свідомості.» (з досвіду роботи)
3) «Аукціон ідей» - створення буклету для батьків «Як виховати патріота у сім’ї».
4) Вправа «Сім заповідей класного керівника» (незакінчені речення)
1 питання.
Слухали: Голову м/о Шаповалову А.Ю., яка ознайомила присутніх з заходами щодо патріотичного виховання на класних годинах.
Ухвалили:
1. Використовувати поданий матеріал у роботі класного керівника.
2 питання.
Слухали: Куц Г.І., яка ознайомила класних керівників з основними моментами у громадянському вихованні школярів.
Ухвалили:
2. Впроваджувати громадянське виховання під час позакласних заходів та на класних годинах.
3 питання.
Слухали: Ярову В.Ю., яка виступила з доповіддю про виховання лідерських якостей особистості школяра, диференціація та індивідуалізація виховання - необхідна умова розкриття творчої індивідуальності особистості
Ухвалили:
3. Провести діагностування серед учнів школи для визначення їхніх патріотичних якостей, відповідальність покласти на практичного психолога Брайченко А.І.
4 питання.
Слухали: Брайченко А.І.., яка виступила з доповіддю «Рекомендації з питань надання психологічної допомого та соціального супроводу сімей учасників АТО» ознайомила класних керівників з основними моментами у громадянському вихованні школярів.
Ухвалили:
4. Частіше залучати батьків до шкільного життя їхніх дітей.
Секретар Л.В. Зарапіна
Керівник м/о: А.Ю. Шаповалова.
Протокол №3
засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів Івано-Благодатненського НВК І-ІІІ ступенів
від 28.12.2020 р
Присутні: 11 членів методично об’єднання, голова методичної НВК Перерва Ю.І., практичний психолог Брайченко А.І.
Порядок денний
1) «Превентивне виховання: проблеми, пошуки, перспективи» Лекція
2) «Гуманізація навчально-виховного процесу як один з напрямків подолання булінгу в учнівському середовищі» Доповідь
3) «Профілактика болінгу та кібербулінгу в учнівському середовищі» бесіда
4) «З чого почати боротьбу з булінгом у школі?» година спілкування
5) «Які традиційні та інноваційні форми роботи з правового виховання є результативнішими?» ділова гра
6) Обговорення відкритих виховних годин правового спрямування.
7) Методичні родзинки на тему:«Профілактика та корекція девіантної поведінки підлітків»
1 питання.
Слухали: Ярову В.Ю., яка виступила з лекцією «Превентивне виховання: проблеми, пошуки, перспективи»
Ухвалили:
1. створити умови для формування позитивних якостей особистості в процесі різноманітних видів трудової, навчальної, позашкільної й іншої діяльності, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному, естетичному розвитку, виробленню стійкості до негативних впливів
2 питання.
Слухали: Зарапіна Л.В., яка виступила з доповіддю " Гуманізація навчально-виховного процесу як один з напрямків подолання булінгу в учнівському середовищі "
Ухвалили:
2. Створити буклет для учнів та батьків «Як запобігти боулінгу в учнівському колективі?»
3 питання.
Слухали: Муженко О.І., яка виступила з доповіддю «Профілактика болінгу та кібербулінгу в учнівському середовищі»
Ухвалили:
3. Провести тестування на тривожність, конфліктність і репресивність серед школярів.
4 питання.
Слухали: Демченко О.А., яка виступила з доповіддю «З чого почати боротьбу з булінгом у школі?»
Ухвалили:
4. Провести анкетування серед учасників освітнього процесу для визначення мікроклімату в класі. Створення пам’ятки-поради для батьків «Ознаки того, що дитину цькують у школі». Організувати скриньку довіри в навчальному закладі.
Секретар Л.В. Зарапіна
Керівник м/о: А.Ю. Шаповалова
Протокол №4
засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів
Івано-Благодатненського ЗЗСО І-ІІІ ступенів
від 03.03.2021
Присутні: 11 членів методичного об’єднання, заступник директора з навчально-виховної роботи НВК Перерва Ю.І., педагог-організатор Кондратенко Т.В.
Порядок денний
1) Концепція правового виховання та правової освіти;
Хмельнюк В.В.
2) Проблема торгівлі людьми, основними способами втягнення дітей в торгівлю людьми, як уникнути цієї проблеми.
Лісовська О.В.
3) Лекція на тему:
Ø «Механізми захисту прав людини»
Брайченко А.І.
Ø «Діти. Злочин. Покарання»
Шаповалова А.Ю.
4) Обмін досвідом між класними керівниками:
Ø Принцип національної спрямованості виховання, який передбачає формування у молоді національної свідомості;
Куц Г.І.
Ø Протидія торгівлі людьми, реалії нашого часу.
Сімбірьва І.В.
5) Створення буклету для учнів «Загальні правила безпечного працевлаштування за кордоном»
Класні керівники
1 питання.
Слухали: Класного керівника Хмельнюк В.В., яка проаналізувала концепції правового виховання та правової освіти.
Ухвалили:
1. Взяти до відома та впроваджувати дані поради під час проведення класних годин та виховних заходів.
2 питання.
Слухали: Лісовську О.В., яка розповіла про проблеми торгівлі людьми.
Ухвалили:
2. Проінформувати про сучасні прояви торгівлі людьми, підвищити рівень поінформованості та усвідомлення учнями гостроти проблеми торгівлі людьми, обговорити причини, форми та ознаки цього явища, показати небезпечні наслідки та шляхи потрапляння в ситуацію торгівлі людьми, ознайомити з національними і міжнародними документами щодо попередження торгівлі людьми.
3 питання.
Слухали: Брайченко А.І., яка прочитала лекцію на тему «Механізм захисту прав людини»
Ухвалили:
3. Провести тренінги з учнями – «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства», «Протидія торгівлі людьми», «Ви не для продажу», «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства».
Секретар Л.В. Зарапіна
Керівник м/о: М.О.Мокрицька.
Протокол №5
засідання методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів
Івано-Благодатненського ЗЗСО
від 11.06.2021 р.
Присутні:11 членів методичного об’єднання, заступник директора з навчально-виховної роботи НВК Перерва Ю.І., педагог організатор Кондратенко Т.В., практичний психолог Брайченко А.І.
Порядок денний
1. Звіт класних керівників про проведену роботу за 2020-2021 навчальний рік
Учасники ШМО
2. Вивчення та узагальнення досвіду класних керівників. Методична скарбничка класного керівника «Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.»
Керівник ШМО Шаповалова А.Ю.
3. Проведення анкетування серед класних керівників щодо подальшої роботи ШМО класних керівників в наступному навчальному році
Учасники ШМО
1 питання.
Слухали: Керівника методичного об’єднання про проведену роботу за 2020-2021 навчальний рік.
Ухвалили:
1. Застосовувати інноваційні методи та прийоми виховання дітей. Постійно опрацьовувати новинки методичної літератури з питань виховання.
2 питання.
Слухали: Керівника методичного об’єднання, яка систематизувала методичну скарбничку класних керівників «Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів»
Ухвалили:
2. Систематизувати матеріали передового методичного досвіду з виховної роботи. Постійно вивчати психологічні і вікові особливості учнів. Використовувати особистісно-зорієнтований підхід до виховання учнів.
Секретар Л. Зарапіна
Керівник м/о: А. Шаповалова